מלבד הקשיים האובייקטיבים מול רשויות הצבא עמדה השאלה הפשוטה איך יוכל הבחור לבצע פעולות יומיומית לכשימצא מחוץ לבית, בדגש על עצמאות בשירותים. בכל תקופת בית הספר היה לנער סייע צמוד במשך כל שעות היום ובבית ההורים הם אשר סייעו לו במשימה זו.
הנער-ג', בחור מקסים עם מוטיבציה בשמיים יושב בכיסא גלגלים ממונע ואינו יכול להתייצב בכוחות עצמו. לאחר שבדקתי מספר רעיונות בניתי מודל גאומטרי מעץ אשר בעזרתו למדנו מה אפשר ומה צריך לעשות כדי לאפשר לג' להתרומם ולהתייצב בבטחה.
השלב השני היה בניית המתקן ממתכת – קונסטרוקציה שמתחברת לחלק האחורי של כסא הגלגלים מבלי צורך לחתוך, להזיק או לשנות את הכסא המקורי. בעיקרון המתקן הוא מסגרת בצורת האות ח' אשר בשעת הצורך ממקמים אותה בחזית כסא הגלגלים בזווית ובגובה המאפשרים לג' להיאחז בה (במסגרת) ולהתרומם למצב עמידה בעוד רגליו, נשארות תמוכות ע"י כסא הגלגלים. במצב זה נשען ג' מעט קדימה ונתמך בחזהו כך שהוא יכול לעזוב את ידיו מבלי ליפול. בסיום הביקור בשירותים צריך לסובב את המתקן לאחור. המתקן לא פוגע בפעילות הרגילה של כיסא הגלגלים הממונע.
לאחר שמסרתי את המתקן לתקופת הרצה קבלתי, כעבור מספר ימים תמונה מרגשת מאוד של ג' במדי צה"ל בשערי הבקו"ם .
מאחר והמתקן היה מתקן ידני, נאלץ ג' לבקש עזרה לסובב את המתקן, בכל פעם שהיה הצורך לגשת לשירותים. בשלב זה החלטתי לבדוק אפשרות לבצע הסבה להפעלה חשמלית שתחסוך את הצורך בעזרה מאדם אחר. לאחר תכנון מדוקדק ובדיקת אפשרות טכנית ובדיקת הימצאותם של רכיבים מתאימים בצעתי ניתוח ושינוי יסודי וכיום המתקן מופעל חשמלית מכוח המצבר האינטגרלי של כסא הגלגלים. את עבודות החשמל בצעתי בעזרת מתנדב נוסף בשם שייע רוז'נסקי אשר סייע לי בכל ההיבט החשמלי.
המתקן בצורתו הסופית כולל מתקן למים וקופסת אחסון לחפצים קטנים ,מאפשר ל ג' להיות פחות תלוי בעזרה מאחרים. העצמאות החדשה מאפשרת להורים לצאת ביחד מהבית לשעות תוך ידיעה ש ג' יכול לדאוג לעצמו בכל הקשור לשירותים. עד אז תמיד הורה אחד היה נאלץ להישאר בבית או להתלוות לג' כאשר יצא לפגוש חברים. לאחרונה הוציא ג' רישיון נהיגה ובעתיד הקרוב יוכל נהוג ולצאת מהבית בעצמו .